Doc. PhDr. Tomáš Sury, ArtD. (1972) je absolventom Fakulty humanistiky Trnavskej univerzity v Trnave (dejiny umenia) a Hudobnej a tanečnej fakulty Vysokej školy múzických umení v Bratislave (operná réžia, teória hudby). Profesijne sa zaujíma predovšetkým o problematiku opery 18. storočia a snahám o jej historicky poučené javiskové uvedenia. K najvýznamnejším režijným projektom patria predstavenia opier: Jonann Joseph Fux: Constanza et Forteza – obnovená svetová premiéra (dirigent Marek Štrncl, súbor Musica Florea, choreografia Helena Kazárová, 31. 7. a 1. 8. 2015 (Světce u Tachova 2015; repríza 24. 8. 2016 na medzinárodnom festival Barokowe Ekspoloracie v Szczawnici, Poľsko), Johann Adolf Hasse: Marc´Antonio e Cleopatra (hudobná naštudovanie Peter Zajíček, súbor Musica aeterna, 22, 23, 24. 6. 2018, Bratislava), Joseph Haydn: La canterina (Bratislava 2015), Wolfgang Amadeus Mozart: Le nozze di Figaro (Bratislava 2014), W. A. Mozart: La sposo deluso (slovenská premiéra, Bratislava 2013), Joseph Haydn: La canterina (Bratislava 2012), Christoph Willibald Gluck: Orfee ed Euridice (Bratislava 2003, 2016).
S tzv. starou hudbou sa stretol aj ako asistent réžie vo viacerých projektoch, napríklad: W. A. Mozart: Cosi fan tutte (2013, Astra Theatru, Victoria, Gozo, Malta, réžia Maria Luisa Bigai, dirigent Mechelangelo Galeati), W. A. Mozart: Don Giovanni (2011, Mestské divadlo P. O. Hviezdoslava, Bratislava, réžia Pavol Smolík, dirigent Marián Lejava), W. A. Mozart: Cosi fan tutte (2002, Malá sála Slovenskej filharmónie Bratislava, réžia Andrea Hlinková, dirigent Ondrej Lenárd, Miroslav Oswald). A. Draghi: Il marito ama piu (medzinárodný festival Dni starej hudby 2002, Bratislavský hrad, réžia Roman Bajzík, súbor Solamente naturali, hudobné naštudovanie Stephen Stubbs).
Niekoľkokrát participoval na projektoch autentického oživenia málo uvádzaných melodrám z 18. storočia: Anton Zimermann: Andromeda a Perzeus (réžia, preklad textu, naštudovanie textu), hudobné naštudovanie Marián Lejava, Festivalový orchester Apollo, medzinárodný festival Dni starej hudby, koncertná sieň Dvorana VŠMU Bratislava 2009, Jiří Antonín Benda: Ariadna na Naxe (asistent réžie), hudobné naštudovanie Peter Zajíček, réžia Pavol Smolík, Dvorana VŠMU Bratislava 2007, Jiří Antonín Benda: Ariadna na Naxe +Medea (asistent réžie), hudobné naštudovanie Anton Popovič, orchester Musica Aeterna, medzinárodný festival Bratislavské hudobné slávnosti, Malá sála Slovenskej filharmónie Bratislava 2002.