• 2019: habilitačné konanie (doc.): Premeny archetypov operného herectva a režijnej práce pri barokovej (historicky poučenej) a modernej opernej réžii : Analýza javiskovej interpretačnej praxe na príklade inscenácie opery J. J. Fuxa Costanza e Fortezza. (Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brne, Česká republika, 18. 10. 2019)
  • 2004-2007: Doktorandské štúdium (ArtD.), interný doktorand Katedry teórie hudby VŠMU v Bratislave
    – téma dizertačnej práce: Realita a irealita v dramatickom pláne opier 17. – 19. storočia : K problematike divadelného času
    – téma doktorandskej prednášky: Francúzska opera ako inscenačná výzva
  • 2007: Rigorózne konanie (PhDr.), Filozofická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave (doctor tyrnaviensis)
    – téma rigoróznej práce: Vplyv myšlienok františkánskeho hnutia na zmeny v stredovekej ikonografii
  • 2006: kurz e-learningu usporiadaný Európskou kultúrnou spoločnosťou (EKS)
  • 2001-2006: Katedra spevu Vysokej školy múzických umení v Bratislave, operná réžia
    – téma bakalárskej práce: Janáčkova opera Káťa Kabanová – východiská inscenačného stvárnenia (2004)
    – bakalárske operné predstavenie: G.C. Menotti: The Telephone (r. 2003, Štúdio 12)
    školiteľ: PhDr. Pavol Smolík, Slovenské národné divadlo Bratislava,
    – téma magisterskej práce: Problematika žánrovosti Donizettiho opery Nápoj lásky a možnosti jej inscenačného stvárnenia (2006),
    oponent: Mgr. art. Ladislav Kačic, PhD. (VŠMU)
    – magisterské operné predstavenie: G. Donizetti: L´elisir d´amore (r. 2005, Reduta), oponent predstavenia: prof. Ľubomír Vajdička (VŠMU)
  • 1992-1997: Fakulta humanistiky Trnavskej univerzity v Trnave, dejiny umenia a kultúry;
    – téma bakalárskej práce: Väzba Nitrianskeho kódexu (1995),
    konzultant: doc. Dr. Michal Slivka, CSc., Katedra dejín umenia a kultúry FH TU Trnava,
    oponent: PhDr. Július Sopko, CSc., Historický ústav SAV Bratislava
    – téma diplomovej práce: Náčrt typologickej klasifikácie zobrazení Imago Pietatis v stredovekej nástennej maľbe na Slovensku so zreteľom na vzťah františkánskeho hnutia k ikonografii stredovekého umenia (1997),
    konzultant: Dr. Phil. Ivan Gerát, PhD., Ústav dejín umenia SAV, Bratislava,
    oponent: prof. Rudolf Chadraba, Palackého univerzita, Olomouc
  • 1991-1995: Ľudové konzervatórium Bratislava, klavír
  • 1987-1991: Stredné odborné učilište polygrafické, odbor typograf, tlačiar (výučný list); maturita: chémia (na tom dosť hrdý)