Kvalifikačné práce (kategória  DAI): 

  • (8) 2019: SURÝ, Tomáš: Premeny archetypov operného herectva a režijnej práce pri barokovej (historicky poučenej) a modernej opernej réžii: Analýza javiskovej interpretačnej praxe na príklade inscenácie opery J. J. Fuxa Costanza e Fortezza. Habilitačná práca. Brno: Hudební fakulta JAMU, 2019.
  • (7) 2011: SURÝ, Tomáš: Vzťah poézie a výtvarného umenia: Pohanské motívy v kresťanskej kultúre: K problematike recepcie antickej kultúry v obrazovej tradícii talianskej renesancie a baroka. Kapitola k dizertačnej skúške. Trnava: Filozofická fakulta Trnavskej univerzity, 2011.
  • (6) 2007: SURÝ, Tomáš: Realita a irealita v dramatickom pláne opier 17. – 19. storočia: K problematike divadelného času. Dizertačná práca. Bratislava: HTF VŠMU, 2007.
  • (5) 2007: SURÝ, Tomáš: Vplyv myšlienok františkánskeho hnutia na zmeny v stredovekej ikonografii. Rigorózna práca. Trnava: Filozofická fakulta Trnavskej univerzity, 2007.
  • (4) 2006: SURÝ, Tomáš: Problematika žánrovosti Donizettiho opery Nápoj lásky a možnosti jej inscenačného stvárnenia. Diplomová práca. Bratislava: HTF VŠMU, 2006.
  • (3) 2004: SURÝ, Tomáš: Janáčkova opera Káťa Kabanová – východiská inscenačného stvárnenia. Bakalárska práca. Bratislava: HTF VŠMU, 2004.
  • (2) 1997: SURÝ, Tomáš: Náčrt typologickej klasifikácie zobrazení Imago Pietatis v stredovekej nástennej maľbe na Slovensku so zreteľom na vzťah františkánskeho hnutia k ikonografii stredovekého umenia. Diplomová práca. Trnava: Fakulta humanistiky Trnavskej univerzity, 1997.
  • (1) 1995: SURÝ, Tomáš: Väzba Nitrianskeho kódexu. Bakalárska práca. Trnava: Fakulta humanistiky Trnavskej univerzity, 1995.